Børnene skal også med til Himmelske Dage på Heden

Bibellegeland, gadeteater og musik. Himmelske Dage på Heden byder på en lang række aktiviteter for børn og børnefamilier.

Det gælder blandt andet i gården bag Huset No. 7 på Nørregade i Herning, hvor der vil blive lavet et stort bibel-legeland for de mindste og deres forældre.

Her kommer der en scene med forskellige indslag som børnekor og dukketeater, kreative værksteder – og så et stort område med tivoli-aktiviteter med udgangspunkt i bibelhistorier.

Her kan de små finde dyrene fra Noahs ark, møde David og Goliat ved flødebollemaskinen, finde de forsvundne får i sandkassen og meget andet.

EN FÆLLES OPLEVELSE

– Alle aktiviteterne har udgangspunkt i en historie fra biblen, og det er faktisk kun fantasien, der sætter grænser, fortæller Tina Bøcher, der er sognemedhjælper ved Fonnesbæk og Isenvad Kirke.

Børnene og deres forældre kan også opleve et fortælletelt, møde figurer fra biblen – og komme til gospelkoncert for og med børn på Torvet i Herning, hvor der også vil være mulighed for en tur i den oppustelige hoppekirke. Alt sammen er gratis og åbent for børn i alle aldre, men forældrene skal også være med.

– Det er ikke børnepasning, men en masse sjove ting, man oplever sammen som børnefamilie, siger Tina Bøcher.

Læs mere om børn til himmelske dage på heden

Klumme: Fasten

En ny ritualbog