Opdatering fra biskoppen

Ved afslutningen af mandag på generalkonferencen i St. Louis skrev biskop Christian Alsted følgende opdatering for arbejdet, der ligger forude for konferencen tirsdag d. 26.:

Kilde: Christian Alsted, facebook

Tirsdag d. 26. februar vil Generalkonferencen behandle de petitioner, der er blevet gennemgået af den lovgivende forsamling (legislative comittee, red.), blandt disse er Traditional Plan, begæringer (petitions, red.) angående lokale menigheder udmeldelse af kirken og begæringer om præsters pensioner. Udover disse kan der være et eller flere såkaldte mindretals udtalelser, som vil bringe begæringer tilbage, som ellers blev stemt ned i den lovgivende forsamling, såsom One Church Plan.

Debatten er høflig og yderst respektfuld, men det er tydeligt at der er meget smerte i lokalet. Faktisk lider vi alle sammen – jeg er overbevist om, at mange af jer i de nordiske og baltiske lande, der følger med online, oplever en lignende smerte. Vi er dybt splittede over, hvordan vi skal være Kristi legeme og følge og tjene Kristus med alle mennesker inklusive LGBTQI-personer i Guds mission.

Vore forhandlinger vil fortsætte i morgen (tirsdag, red.) – bed for at Helligånden vil vejlede samtalerne og beslutningerne. Og bed at vi gør vores bedste for reflektere den kærlighed Kristus har delt med os.

Klumme: Fasten

En ny ritualbog