Én tro, én dåb, én nåde – også i Domkirken

Søndag d. 11. marts blev aftalen mellem Den danske folkekirke og Metodistkirken i Danmark markeret ved gudstjeneste i Københavns Domkirke. Hvor det ugen tidligere var biskop Henning Toft Bro, der prædikede i Metodistkirken i Strandby, var det denne gang biskop Christian Alsted, der prædikede i Domkirken. Også i Domkirken blev der fejret nadver.

Folkekirkens Mellemkirkelige Råd samler løbende relevant nyt om relationen og aftalen mellem folkekirken og metodistkirken på denne side.

Herunder kan du få et indtryk af begivenheden, som blev fotograferet af fotografen Rune Hansen.

Kontaktformular 1

[submit “Send”]
Metodistkirken i Danmark “[your-subject]”
[your-name]
Fra: [your-name] <[your-email]>
Emne: [your-subject]

Selve beskeden:
[your-message]

Denne e-mail er afsendt fra en formular på Metodistkirken i Danmark (https://www.metodistkirken.dk)
louise.aaen@metodistkirken.dk
Reply-To: [your-email]

Metodistkirken i Danmark “[your-subject]”
Metodistkirken i Danmark <wordpress@www.metodistkirken.dk>
Selve beskeden:
[your-message]

[your-email]
Reply-To: louise.aaen@metodistkirken.dk

Tak for din besked. Den er nu afsendt.
Der var en fejl under afsendelsen af din besked. Prøv venligst igen senere.
Et eller flere felter indeholder en fejl. Tjek og prøv igen.
Der var en fejl under afsendelsen af din besked. Prøv venligst igen senere.
Du skal acceptere vilkår og betingelser før du sender din besked.
Feltet er påkrævet.
Feltet er for langt.
Feltet er for kort.

Akut behov for hjælp til sundhedsklinikken i Congo

Der er opstået et akut behov for udstyr til operationsstuen på sundhedsklinikken i Mulungwish, fortæller Dr. Alain Kabwita.Der er brug for operationsbluser, en kasse med operationstænger, suture, m.m.

Sundhedsklinikken står for en uundværlig tjeneste for mennesker i området, og der bliver udført ca. 1 operation om dagen.

Økonomisk dækning af det foreløbige behov er ca. 15.000 USD.

Hvis du har lyst til at støtte sagen kan du gøre det ved at overføre et beløb direkte til Missionsrådets bankkonto: reg.nr.: 8132 kontonr.: 6130256307

Læs mere om sundhedsklinikken i Mulungwishi, Congo på Missionsrådets side her.

Tak for din hjælp!

Biskopsvalg

Foto: Thomas Risager

På Metodistkirkens Centralkonference, der afholdes i Frederiksstad i Norge, er Biskop Christian Alsted netop blevet genvalgt som biskop for de næste 4 år. Biskop Christian Alsted blev valgt i 2009 for en periode på 8 år og fortsætter hermed i embedet som Metodistkirkens leder i Norge, Finland, Estland, Letland, Lithauen og Danmark