Når Helligånden giver en kop kaffe

Metodistkirken i Frederikshavn samler tøj og ting ind til Metodistkirken i Letland. Det kan virke som en ganske praktisk hjælp at sende tøj og materialer til mennesker, som har brug for det. Men nogle gange viser det sig at være mere end det. Som Keld Munk, præst i Frederikshavn siger med et glimt i øjet: “Bøn er måske mere end foldede hænder.”

Tøj og ting fra Danmark er nået frem til Letland, hvor det nu skal fordeles.

Efter sendingen af tøj og ting blev modtaget sendte præst Gunta Grīna-Sologuba nemlig en hilsen tilbage med tak. Heri delte hun, hvordan Helligånden gav sig til kende i af fordelingen af kasser fra Liepāja Metodistkirke, som stod for uddelingen.

Gunta fortæller:

“Da alle kasserne ankom til Liepāja Metodistkirke videresendte vi kasserne til de forskellige kirker uden at vide, hvad der var i hver enkelt kasse – og her så vi Helligåndens virke.

I Tasû menighed glæder man sig over de hvide kaffekopper, der nu gør det muligt at drikke en kop kaffe sammen i kirken.

Tāšu Metodistkirke åbnede kasser med køkkenting. Der var hvide kopper med sidetallerkener og termokander. Vi havde rigtig meget brug for kopper og termokander. Nu fik vi dem og kan glæde os over fællesskabet over en kop kaffe.”

I Liepāja Metodistkirke gik kaffemaskinen i stykker for nogle få uger siden. Vi talte på vores menighedsrådsmøde om hvorvidt vi skulle købe en ny. Vi blev enige om, at det var bedre, hvis vi ikke havde så travlt og udsatte beslutningen. Da kasserne i Liepāja blev åbnet var der to kaffemaskiner til os.
 Det er omsorg fra vores fantastiske Herre, der blev mulig gennem jeres kærlige hænder.

Mange mennesker i Letland er utroligt fattige. Derfor er hjælp i denne form vigtig. Læs her hvordan Metodistkirken  Danmark støtter den lettiske kirke, og hvordan du kan være med til at hjælpe.

0 replies

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!