Africa University i rivende udvikling

Africa University er et 25 år gammelt universitet under United Methodist Church. Universitetet er i rivende udvikling, fortæller Jørgen Thaarup, som sidder i bestyrelsen for Africa University. Universitets linjer dækker en række fag bl.a. landbrug, sundhed, business, teologi og uddannelse.

Jørgen Thaarup, der udover at være præst og distriktsforstander i den danske Metodistkirke, også er Dr. Theol., siger med eftertryk: “Africa University er noget alle metodister har grund til at være stolte over!”

Young Copenhagen Gospel Festival 2018

En weekend med masser af gospelsang og nye venskaber!

Er du mellem 9 og 19 år, og har du lyst til at synge gospel en hel weekend? Det kan du komme lørdag og søndag d. 3. og 4. marts 2018, når der igen er Young Copenhagen Gospel Festival (YCGF) i Jerusalemskirken i København!

I år har vi Sharlene-Monique Morris fra London og Katrine Brøndsted fra København som instruktører.
 Du bliver en del af et stort kor, som sammen lærer de sange instuktørerne har med l weekenden. Søndag er du en af stjernerne ved en stor en koncert med band, hvor jeres forældre, søskende, venner og alle mulige andre kommer og hører koret!

Koncert i Jerusalemskirken søndag d. 4. marts 2018 kl. 15.00 med band

Instruktører på YCGF 2018

Sharlene-Monique Morris kommer fra London og er en meget talentfuld dirigent og sanger. Hun har modtaget dirigentpriser og er vant til at arbejde med børn og unge. Hun har været i TV-shows og udgivet flere sange.

Kathrine Brøndsted har mange års erfaring som gospelsanger, gospeldirigent og sangskriver. Kathrine leder børnekoret My Gospel i Gentofte og er ansat som kreativ projektleder på Institut Sankt Joseph på Østerbro.

Vaughan Larmond er en meget dygtig pianist. Han har spillet klaver siden han var 6 år, men han kan faktisk spille syv andre instrumenter! Han er vokset op med gospel, været med i mange forskellige kor og spillet på festivaler i både Europa og USA.

Sådan tilmelder du dig

Det koster 295 kr. at være med i weekenden

For det beløb får du en t-shirt til koncerten søndag, sangtekster, te, saftevand og snack/kage i pauserne.

Beløbet skal indbetales på kontonummer 1551 000 545 3038 eller MobilePay på 5160 4851 (Anni Hedegaard Jensen). Husk: Skriv ”YCGF” og tydeligt navn.

Så skal du sende en mail til info@Gospel.dk med navn, adresse, evt. madbestilling og – HUSK– den størrelse t-shirt du skal bruge.

Sidste frist for tilmelding er den 21. februar 2018, men gerne hurtigst muligt.

Bemærk: Du må gerne tage en voksen med på festivalen. Det koster 125 kr. plus betaling af måltider (se længere nede). Har du andre spørgsmål, kan du hurtigt få svar på dem på mailadressen info@Gospel.dk.

Bor du langt væk, kan du overnatte primitivt, hvis du tager sovepose og liggeunderlag med. Tilmeld dig overnatning i mailen. Der er ikke voksenovervågning ved overnatning, kun hvis man selv har en voksen med.

Vil du være fri for madpakkerne, så kan du også bestille mad: Frokost lørdag, aftensmad lørdag og frokost søndag, 40 kr. pr. måltid. Overnatter du og skal have morgenmad søndag morgen koster det 25 kr. Skriv i en mail til info@Gospel.dk, hvilke måltider du vil have. Indbetal beløbet for maden sammen med deltagergebyret, så klarer vi resten.

NU er du med – så er det bare om at møde op lørdag morgen kl. 9. Vi øver sangene om lørdagen, selvfølgelig med små pauser, hvor du kan spise, snakke og hygge dig med de andre! Søndag mødes vi kl. 9.30, vi synger et par af sangene ved gudstjenesten kl. 11, og så har vi den store afslutningskoncert kl. 15.

Følg os på facebook: https://www.facebook.com/groups/gospelDK, hvor du også kan se video fra tidligere år.

Vi glæder os til at se dig

Program:

LØRDAG D. 3. MARTS

Kl. 9.00-9.30 Check-in i krypten i Jerusalems- kirken

Kl. 9.30 Øvelser (inkl. pause)

Kl. 12.30 Frokost

Kl. 18 Aftensmad for de, som har bestilt – man kan også tage hjem, når øvelserne er slut

Kl. 13.30-18.00 Øvelser (inkl. pause)

SØNDAG D. 4. MARTS

Kl. 9.30 – 10.30 Øvelser

Kl. 11.00 Gudstjeneste i Jerusalemskirken – hvor YCGF-koret medvirker

Kl. 12.00 Frokost

Kl. 13.00-14:30 Øvelser og generalprøve

Kl. 15.00-16.30 Koncert med band i Jerusalemskirken

Billetter i døren fra kl. 14.30

Voksne 60 kr. Børn 5-12 år 30 kr.

Husk at invitere familie, venner og klassekammerater.