Distriktsforstanderne er i Tyskland

Skrevet af Anne Thompson
Distriktsforstandere Thomas Risager og Jørgen Thaarup er i disse dage sammen med omkring 50 distriktsforstandere og biskopper fra hele Europa og Eurasia i Braunfels, Tyskland. Dagene skal bruges til at opbygge relationer imellem kirkelederne i United Methodist Church (UMC) i Europa og Eurasia.

”Vi har gode dage, hvor vi også erfarer at vi er kirke i vidt forskellige kulturelle kontekster, hvor de daglige udfordringer ser meget forskellige ud.” fortæller distriktsforstander Thomas Risager.

Som en del af programmet modtog lederskabet i Europa en orientering om processen med kommission ”A Way Forward” fra David Field og Rosemarie Wenger, der begge sidder med i komiteen. David Field er lægmand fra Schweitz og leder af e-academy. Rosemarie Wenger er pensioneret biskop fra Tyskland.

Derudover er der sat tid af til at arbejde med ”vital congregations” (levende menigheder).

Her deltager distriktsforstander Jørgen Thaarup i samtalen om kirken og menneskets seksualitet.