Vi er med i Global Diakoni

I kampagnen Global Diakoni har vi samlet en række gode historier om, hvordan kirker og kirkelige organisationer engagerer sig i verden for at skabe udvikling.

Her er German fra Honduras – en vaskeægte mønsterbryder. Læs mere om German på globaldiakoni.dk Foto Anne Katrine Rasmussen, Viva.

Metodistkirkens Missionsråd er med i Dansk MissionsRåds Udviklingsarbejde (DMRA), som har lavet kampagnen “Global Diakoni”. DMRU har samlet en række gode historier om kirkeligt udviklingsarbejde. Læs blandt andet om landbrugsarbejde i Uganda, skolegang for børn i Cambodja og entreprenørskab blandt unge i Kenya.

Du kan også se en inspirerende film om det store arbejde, der gør en forskel for retfærdighed og udvikling i verden. Filmen fortæller bl.a. at ”I kristendommen finder mennesker i udviklingslande og i Danmark motivation til at arbejde for retfærdighed, til at styrke menneskers værdighed og livsvilkår og til at værne om skaberværket. Kirker og kirkelige organisationer engagerer sig derfor i verden for at skabe udvikling. Det er det, vi kalder Global Diakoni.”

Se filmen om Global Diakoni:

Gå på opdagelse i historierne og læs de mange forskellige måder kirker og kirkelige organisationer ude med støtte fra danske partnere gør en konkret forskel for mennesker. Eksempler fra det arbejde, der sker gennem Metodistkirken finder du her.