25. juni fejrer Emma & Poul Rasmussen, Strandby, 70 års bryllupsdag.

Poul Rasmussen, der fejrede 60 års jubilæum som ordineret præst i 2016, var oprindeligt fisker i Strandby. Da han var 25 år begyndte han at læse med henblik på at blive præst.

Med en baggrund i fiskeri betød det, at han måtte begynde med en såkald prelimenæreksamen på Rønde Seminarium, før han kunne begynde de teologiske studier på Metodistkirkens teologiske uddannelse på Överås, Sverige.

Poul Rasmussen blev færdig i 1956, og fik sin første ansættelse i Kalundborg. Efter kun et år blev han og Emma sammen med datteren Lilli flyttet til Horsens, hvor Jørgen og Alice blev født. I denne periode var Poul også præst i Vonge, hvor han startede spejdertroppen.

Familien flyttede nu til Esbjerg, hvor den yngste søn Preben blev født. Mens Poul var udnævnt til Esbjerg passede han udover menigheden her også Hjerting, Varde, Holstebro og Lemvig.

Familien kom også til Nexø, hvor Poul også passede Pedersker og Åkirkeby. Mens Poul derefter blev udnævnt til menigheden i Odense, var han også distriktsforstander, og passede desuden Svendborg, Fåborg og Rudkøbing.

Endelig flyttede Emma og Poul en overgang tilbage til Strandby, som præstepar, inden de til menigheden i Hjørring. Poul Rasmussens sidste ansættelse var i Løkken, og i denne periode passede han også Brønderslev og Ålborg.

I 1993 gik Poul Rasmussen på pension og flyttede hjem til Strandby. De første år af tilværelsen som pensionist passede han dog fortsat Ålborg og Løkken. I Strandby havde Poul igen mulighed for at have tæt kontakt med havnen og livet der.

Emma Rasmussen har udover at være mor og den, der bakkede op om det praktisk med børn og tjeneste også i lange perioder været økonoma på børnelejre og MU lejre.

Ægteparret har med andre ord begge ydet en aktiv indsats i kirkens liv og dermed været vidnesbyrd om Jesu Kristi kærlighed til verden.

Metodistkirkens ønsker tillykke og Guds velsignelse på dagen!

Betal og vind

Jesus i centrum