Thomas Risager 50 år

Skrevet af distriktsforstander Jørgen Thaarup.

Under pastor Thomas Risagers ledelse igennem 20 år har Metodistkirken i Odense udviklet sig til en dynamisk og moderne kirke. Her eksperimenteres med gudstjenesternes former og indhold, og her anvendes gospelmusik og forskellige kulturelle udtryk i menighedens liv, hvilket har gjort præsten Thomas Risager kendt og afholdt.

Thomas Risager stammer fra Strandby i Nordjylland, hvor han lærte kirken at kende fra barnsben, og især fra spejderarbejdet. Han studerede først til folkeskolelærer før han skiftede til de teologiske studier. I Washington DC erhvervede Risager i 2012 graden Doctor of Ministry på en afhandling om kirkens fornyelse gennem den sorte gospel musik.

Første ansættelse som præst fik Thomas Risager i Frederikshavn, en ansættelse i 4 år. Thomas Risager blev for få år siden desuden udnævnt til distriktsforstander over Metodistkirkerne i den ene halvdel af Danmark, et hverv ved siden at præstejobbet i Odense.

Thomas Risager sidder i et antal internationale råd i Metodistkirkens internationale struktur, hvilket betyder, at han ganske ofte må rejse, især til USA.

Thomas Risager er gift med Mette og sammen har de døtrene Marie og Kamille. Hele familien er kendt for deres kunstneriske begavelse.

Thomas Risager har fødselsdag 17. juni, samme dag som John Wesley, Metodistkirkens stifter. Thomas fylder i år 50. På vegne af Metodistkirken ønskes tillykke og Guds velsignelse over Thomas, hans familie og fortsatte tjeneste.