40 år som præst i Metodistkirken.

Skrevet af distriktsforstander, Thomas Risager.
I Store Bededags weekenden afholder Metodistkirken sit Landsmøde på Idrætsefterskolen Lægården i Holstebro.
På søndag glæder kirken sig over, at kunne fejre, at det er 40 år siden pastor Charlotte Thaarup blev ordineret.
I løbet af de mange års tjeneste har Charlotte Thaarup været ansat i menighederne i Horsens, Vonge, Vejle og ikke mindst nåede hun at fejre 25 års jubilæum som præst i Strandby Metodistkirke.
Som præst er hun kendetegnet ved en levende og altid aktuel forkyndelse. Hun er god til mennesker, og har altid mange sjælesorgssamtaler i sin kalender.
Charlotte Thaarup har også udmærket sig som leder af retræter, hvor hun leder mennesker dybere i troen gennem bl.a. bøn og stilhed.

Oprindeligt er hun uddannet fra Metodistkirkens Nordiske Teologiske Seminarium – Överås. I 2003 udbyggede hun sine kompetencer med en Master of Divinity. De senere år har hun flere gange præsenteret teologisk arbejde på Oxford Institute. Desuden er hun i styregruppen for næste globale samling for metodist-teologer i Oxford.
Siden 2013 har hun været udnævnt til tjeneste i Equmeniakyrkan i Sverige, hvor hun er regionsleder for region Syd.

Betal og vind

Jesus i centrum