Extraordinær Generalkonference 2019 – følg med

D. 23. -26. februar afholdes ekstraordinær Generalkonference for UMC, den verdensomspændende kirke som Metodistkirken i Danmark er en del af.

Her er en række links, hvis du gerne vil følge med undervejs:

Information:
umc.org/gc19 er en række informative artikler om konferencen og de forslag der behandles.

Hvis du gerne vil dykke ned i de modeller og forslag, som skal behandles på konferencen kan du gøre det her.

Du kan læse hvad en ekstraordinær generalkonference er.

umcnews.org kan du læse nyheder fra kirkens officielle nyhedsside på engelsk.

Fra Norge deltager Karl Anders Ellingsen som presse. Derfor kan du løbende følge med på norsk på bloggen her.

En af de norske delegater, Audun Westas, fortæller om og fra konferencen på sin profil på facebook Konferanse-Audun.

Hele vejen igennem den ekstraordinær generalkonference leder Upper Room kirken i bøn. Du kan være med gennem umcprays.org.

Har du lyst, kan du følge konferencen via live-streaming

Fra Danmark deltager Susanne Thaarup som lægdelegat og Jørgen Thaarup som  delegeret præst. Derudover er biskop Christian Alsted med på konferencen.