The European Methodist Council søger medarbejder

The European Methodist Council (EMC) søger en “support officer” til at støtte rådets arbejde med at styrke identitet, kommunikation og nærvær i Europæisk Metodisme.

(Jobbeskrivelse samt ansøgningsskema kan findes længere nede. Eller direkte hos EMC)

“Vi leder efter nogen, som har erfaring med at sætte en dagsorden, der kan tage referater og producere papirer til møder, koordinere events og seminarer. Ansøgeren vil også skulle tage del i at opbygge relationer med internationale partnere og dele information og skabe forbindelse mellem medlemskirkerne, særligt gennem nærvær på nettet og forskellige sociale medier.

Den ideelle ansøger har erfaring med at arbejde med kirke på europæisk plan og med at arbejde med kirke ledere på nationalt og økumenisk niveau.

Du har gode evner inden for projekter og administrative evner; du er i stand til at kommunikere effektivt både mundtligt og skriftligt på engelsk, og er i stand til at prioritere, arbejde under pres og at møde deadlines.

Du er villig til at rejse og er i stand til at arbejde på skæve tidspunkter især om aftenen og i weekender.

Du har en moden kristen tro og har bred viden og forståelse af og sympati for tro og etos af de globale metodistiske og wesleyanske kirke traditioner. Du er villig til at engagere dig og udvikle en detaljeret forståelse for de europæiske metodist kirker.

Jobbets geografi vil blive sammensat med en af EMCs medlemskirkers kontor  (Se en liste på EMCs hjemmeside). Ansøgeren kan enten arbejde hjemme eller få kontor stillet til rådighed i lokale eller nationale kirkes kontorer i nærheden af bopælen.

Yderligere informationer findes i jobbeskrivelsen på emus hjemmeside her.

Deadline for ansøgning er d. 10. februar 2018.

Online samtaler d. 19. februar 2018.

EMC Job Advert

EMC Job description – November 2017