Fire lokalpastorer i den danske Metodistkirke

Søndag d. 3. juni ved den afsluttende gudstjeneste fik Metodistkirken i Danmark fire nye lokalpastorer. Det gjaldt Maria Aaskov, Maria Thaarup, Virginia Hønnicke og Klaus Hønnicke. Dermed har den danske årskonference, som Metodistkirken i et land også kaldes, 24 præster.

Læs her hvad en lokalpastor er

De fire nye lokalpastorer er:

Maria Aaskov blev givet fuldmagt som lokal pastor. Maria Aaskov er uddannet på SALT og har derudover en kandidat-grad i kultur og kommunikation på Syddansk Universitet . Maria er ansat i Metodistkirken i Odense som børnemedarbejder og smågruppekoordinator. Maria Askov udnævnes som lokalpastor til Odense Metodistkirke.

Maria Thaarup, der i forvejen var kandidat til tjenesten som ordineret. Maria Thaarup er uddannet lærer og arbejder som sådan. Derudover er hun under uddannelse på 3K-uddannelsen på Diakonissestiftelsen.

Maria Thaarup er ansat i Solrød Frikirke og udnævnes derudover også som Ungdoms- og Spejderpræst fra 1. august 2018.

Virginia Hønnicke fik også fuldmagt som lokalpastor med med henblik på at blive fuldgyldigt medlem som ældste i konferencen.

Virginia Hønnicke har tidligere være ældste i Metodistkirken i Danmark, men forlod tjenesten i 2003 i det, der hedder “good standing”. Det sidste betyder, at hun uden videre kan indsættes som lokalpastor i en periode på to år for derefter at blive fuldgyldigt medlem af den danske årskonference igen.

Virginia er udnævnt som ulønnet præst i Solrød Frikirke.

Til daglig arbejder Virginia Hønnicke som lærer på Heibergskolen, en folkeskole på Østerbro, København.

Klaus Hønnicke blev også udnævnt som lokalpastor. Klaus Hønnicke forlod konferencen som prøvemedlem til tjenesten som ordineret i 2003. Han genindtræder derfor som prøvemedlem i den danske årskonference. Det betyder han skal være på prøve 2 år, hvorefter han kan søge om ordination og optagelse i konferencen som ældste.

Klaus Hønnicke udnævnes til Centralmissionnen, MSA, hvor han til dagligt er ansat som leder.

Klumme: Fasten

En ny ritualbog