Glæd dig: Profilbladet er på trapperne

Glæd dig! Metodistkirkens profilblad er på trapperne. I slutningen af denne uge lander kasserne med de nye blade hos menighederne landet over. Det betyder, at du snart kan stå med bladet i hænderne og nyde både historier i ord og billeder om en levende kirke.

Indtil nytår 2016 udgav Metodistkirken og Metodistkirkens Børne- og Ungdomsforbund magasinet “Himmel og Jord”. Men bl.a. grundet større udgifter til forsendelse valgte MBUf styrelsen og landsledelsen i stedet at lægge flere kræfter i hjemmesiden Metodistkirken.dk og fremover at udkomme med et såkaldt profilblad én gang årligt.

Kommunikationsmedarbejder Anne Thompson, der fik til opgave at lave dette nye blad fortæller: “Jeg glæder mig så meget til at stå med det nye profilblad i hænderne. Det har været stor proces at lave bladet – for det er jo ikke bare en større udgave af Himmel og Jord. Tanken med profilbladet er jo, at det skal kunne holde et helt år.”

Håbet med det nye profilblad er, at det skal kunne bruges i menighederne og institutionerne til at fortælle og vise, hvad Metodistkirken er. Ikke blot lokalt men også nationalt. Derfor er der en del forklarende og fortællende artikler om bl.a. dåb, medlemsløfter og de forskellige menigheder. Derudover er institutioner som Idrætsefterskolen Lægården, Betaniahjemmet og MSA, Centralmissionen også med.

“Jeg håber, at det nye profilblad kan være med til at åbne vores alle sammens øjne for, hvor stor, rig og mangfoldig Metodistkirken er. Gennem mit arbejde har jeg mødt flere, som er blevet overraskede over, hvor mange spændende og vigtige ting, som foregår i, omkring og udfra Metodistkirken. Dét håber jeg meget at profilbladet kan være med til at løfte frem – ikke bare for mennesker, som ikke kender kirken i forvejen, men også for os selv.”

Anne Thompson fortsætter: “Jeg håber, at profilbladet kan være med til at fortælle historien om en levende kirke med mennesker, der har hjerte, hoved og hænder med i det, de er engagerede i. Og så håber jeg selvfølgelig, at det bliver et godt redskab i samtaler med venner, bekendte og besøgende i menighederne om, hvad Metodistkirken er og hvorfor det kunne være noget for dem også.”

Udover kommunikationsmedarbejder Anne Thompson har Morten Aaskov lavet en del af den gennemgående grafik, som er med til at løfte bladet. Layout på bladet er lavet af Candy Cane Layout.

Profilbladet er trykt hos KLS PurePrint, som er et såkaldt Cradle to Cradle certificeret trykkeri. Det betyder at bladet er 100% CO2 neutralt, 100 % biologisk nedbrydeligt og helt uden skadelige kemikalier og tungmetaller – til glæde for mennesker og miljø.