Klokkeringning i forbindelse med Prins Henriks bisættelse

Kirkeklokker landet over ringer i dag i forbindelse med Prins Henriks bisættelse kl. 11. En halv time før bisættelsen finder sted og en halv time efter.

Kirkeministeriet udsendte i sidste uge en bekendtgørelse med en generel opfordring til landets kirker om at ringe med kirkeklokkerne. Den ligger tilgængelig på Kirkeministeriets hjemmeside.

Distriktsforstandere Jørgen Thaarup og Thomas Risager viderebragte opfordringen således, at hver lokal Metodistkirke, hvor der er fungerende kirkeklokker, kan deltage i klokkeringningen tirsdag.

Metodistkirken deltog i den timelange og landsdækkende klokkeringning i forbindelse med Kong Frederiks død.

Opfordringen fra Kirkeministeriet indeholder også en opfordring til, at Prins Henriks død omtales i forbindelse med en af de almindelige gudstjenester i de lokale kirker.