Biskoppens julehilsen

Biskop Christian Alsted bringer her sin julehilsen til Metodistkirken i Norden og Baltikum.

Christian Alsted fortæller om Vale, der i en kirke i Litauen, hver dag rækker ud til børn, ældre, enlige mødre og familier i sit område. Her bliver læst lektier, der bliver serveret mad og lige nu indsamlet gaver til børnene og mad til familierne.

Christian Alsted reflekterer over gospelsangen “Mary, did you know?”, som forundret spørger, om Maria mon var klar over, at når hun kyssede sit barn var det Guds eget ansigt, hun kyssede?

Biskop Christian Alsted afslutter med: “Ser du, Vale og hendes medhjælpere forstår, at når de kysser ansigtet på et af Guds børn, så kysser de Gud selv. Må Guds kærlighed, som blev åbenbaret i Jesus Kristus, blive virkelig og engagere dig denne jul. Glædelig jul!”

Fakta

Metodistkirken i Danmark er en del af United Methodist Church, som har biskopper for forskellige geografiske områder.

I Danmark samt resten af Norden og Baltikum har Christian Alsted  været biskop siden 2009.