100 minutter til Letland

Skrevet af Keld Munk

10 morgenfriske nordjyder brugte i tirsdag d. 28. november små 100 minutter på at hente mere end 500 banankasser og 25 flyttekasser ned fra depotloftet i Sdr. Bindslev, køre dem sækkevogne ud til og stable dem på lastbilen fra Uno-transport.

Et væld af julegaver til børn, babyudstyr, lifte og barnevogn, sengetøj og håndklæder, børnetøj og voksentøj,

noget nyt, det meste brugt men pænt er indsamlet i store dele af Vendsyssel. Metodistkirkens menighed i Frederikshavn har fået støtte af det, der tidligere hed Rumænien-hjælpen i Hjørring/Brønderslev både til indsamling af ting og i form af penge. Pengene forventes at blive sendt videre til Hope Center, som bla. hjælper teenage-mødre samt en fritidsordning for russisktalende børn.

Metodistkirkens menigheder i Letland har påtaget at uddele sendingen på ca. 35 m3. til deres lettiske og russisktalende venner og kontakter, der har brug for gaverne.

Lastbilen, som ses på billedet, skal også læsses med de ting som menighederne i Aarhus og Vejle har indsamlinet. Lastbilen forventes at være fremme fredag 1. december leverer det hele på kirkens adresse i Riga i Letland. Betaniaforeningen har sponsoreret transporten.

Tak til alle, som har bidraget til en gladere og lettere dagligdag for børn og voksne i Letland.