Ny bog: Kirkens enhed og menneskets seksualitet

“Kirkens Enhed og Menneskets Seksualitet” er titlen på en netop udgivet bog fra United Methodist Church på engelsk, hvor bl.a. Jørgen Thaarup medvirker.

Det handler om at være vidnesbyrd om Gud og om mission. Når vi elsker Gud med vores sind og hjerner, er samtale væsentligt. Især trofast samtale om svære og kontroversielle emner. Denne bog repræsenterer et klart argument og oprigtig samtale af en international gruppe af forskere, som er mødte for at diskutere menneskets seksualitet og fremtiden for The United Methodist Church.

Bidragyderne til denne bog er sponsoreret af The United Methodist Church General Board of Higher Education and Ministry and The Association of United Methodist Theological Schools. Blandt de, der deltaget i samtalerne til bogen er Jørgen Thaarup.

Bidragyderne mødtes på Chandler School of Theology i marts 2017.

Bidragyderne er

William J. Abraham, Lisa M. Allen-McLaurin, Karen Baker-Fletcher, Barry E. Bryant, Anne L. Burkholder, Ted A. Campbell, Kenneth H. Carter Jr., Philip Clayton, Kenneth J. Collins, Morris L. Davis, Christopher Evans, Philip Clayton, Jack Jackson, Catherine L. Kelsey, Scott T. Kisker, Sarah Heaner Lancaster, Jan Love, Kevin D. Newburg, L. Edward Phillips, Russell E. Richey, R. Kendall Soulen, Mark R. Teasdale, JOrgen Thaarup, JUlio AndrE Vilanculos, Kevin M. Watson, Sondra Wheeler, Charles M. Wood

Der findes et studiemateriale til bogen til et forløb på fire uger. Bogen og studiematerialet kan bl.a. købes på amazon.

Du kan læse en anmeldelse af bogen på engelsk her.