Kirken får brug for flere præster og diakoner

Alle Metodistkirkens menigheder indsamler i løbet af november kollekt til uddannelse af Metodistkirken præster og kommende diakoner.

Inden for 5-8 år vil Metodistkirken i Danmark få brug for nye præster, idet 6 af de nuværende præster nærmer sig pensionsalderen. Det tager omkring 7 år at uddanne sig til præst.

Årskonferencen har derfor opfordret menighederne til at være opmærksomme på personer, som evt. bærer på et kald til tjenesten som præst eller diakon i Metodistkirken. Det kan være unge mennesker, men det kan også være personer, som befinder sig midt i en karriere på arbejdsmarkedet.

I øjeblikket har Metodistkirken i Danmark blot én kandidat til tjenesten som ordineret præst, Maria Thaarup Antorini, som er undervejs i sine teologiske studie. Der er ingen på vej som diakoner.
Går du selv med et kald i maven til at blive præst eller diakon, er det første du skal gøre at tale med din præst. Han eller hun vil så tale med dig om din oplevelse og hjælpe dig videre frem.
Støt uddannelse og videre uddannelse af præster ved at give en pengegave i din lokale menighed eller ved at overføre penge til Metodistkirken ved en bankoverførsel:  3201 0005439086 eller via MobilePay: 49089.

Fakta

Metodistkirken i Danmark er båret af frivillige kræfter. Det gælder også økonomisk. Metodistkirken er en selvstændig kirke, som ikke får støtte fra staten eller andre instanser. Kirken drives alene for midler, der gives af medlemmer og venner af kirken.

Derfor er det vigtigt at medlemmer og venner bidrager økonomisk, så Metodistkirken kan være en sund kirke med hjerte, hoved og hænder. At give økonomisk til kirken er en åndelig øvelse, der er med til at give håb for kirkens fremtid.

Hanne Engberg, formand for landsledelsen: “Vi har mange håb og ønsker for Metodistkirkens fremtid – derfor er vi nødt til også at stå sammen om at gøre det økonomisk muligt.”

Du kan overføre din gave til Metodistkirkens Hovedkasse på konto:  3201 0005439086 eller via MobilePay: 49089.

Husk at angive navn og CPR-nummer, hvis du ønsker at få fradrag for din gave.