Nyhedsbrev om klimaet

I det seneste nyhedsbrev fra Metodistkirken får du bønner om naturen, gode råd til ting du selv kan gøre for at hjælpe klimaet og endelig er her en artikel til dig, der gerne vil have noget at sætte tænderne i.

Du finder nyhedsbrevet her.

Fakta

Skabelsestiden er en periode i kirkeåret, hvor der lægges særlig vægt på Gud som skaber og på skabelsen. Det er bl.a. ofte i denne periode der afholdes høstgudstjenester.

I følge bibelen er verden skabt af Gud og mennesket har fået til opgave at tage vare på verden. Dette betyder, at miljø krisen og omsorg for naturen også er et anliggende for kirken og for kristne til hverdag.

Der findes bl.a. i Danmark en bevægelse, der hedder Grøn Kirke, der har til formål at styrke opmærksomheden på disse emner for kirker og kristne organisationer.

Skabelsestiden strækker sig fra 1. september til 4. oktober.